טקס נישואין אלטרנטיבי

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

טקס נישואין אלטרנטיביטקס החתונה הוא אחד האירועים החשובים והמרגשים בחייו של אדם. כל אחד מבני הזוג עומד בטקס זה לצידו של בחיר או בחירת ליבו ונשבע לבנות עמו בית לשארית חייו.

את טקסי הנישואין לזוגות יהודיים עורכת בהתאם לחוק במדינת ישראל הרבנות הראשית. טקסי הרבנות הם טקסים דתיים אורתודוקסיים, המוכתבים וידועים מראש. לחתן והכלה אין כל דרך או יכולת להשפיע על אופי הטקס או תכנו.

זוגות רבים אינם יכולים או אינם רוצים להינשא על ידי הרבנות באמצעות הטקס הדתי. בפני זוגות אלה עומדת האפשרות של עריכת טקס נישואין אלטרנטיבי. מדובר בטקסי נישואין ייחודיים ואישיים הנעשים על ידי גורמים שנבחרו על ידי החתן והכלה ומתוכננים לפי רצונם ובהתאם לאישיותם.

אילו גורמים עורכים טקסי נישואין אלטרנטיביים ומה כולל הטקס שלהם?

האפשרויות לאופי והסגנון של עריכת טקס נישואין אלטרנטיבי הן אין סופיות.

להלן דוגמאות למספר סוגי טקסים:

טקס נישואין רפורמי

נישואין רפורמיים אלה נערכים על ידי התנועה ליהדות מתקדמת. מדובר בתנועה הרואה עצמה תנועה יהודית דתית, אך מתאימה את אורח החיים למציאות של ימנו. אחד הערכים המרכזיים בתפיסת העולם הרפורמית הוא השוויון בין המינים. בעוד בתנועה האורתודוקסית רב יכול להיות רק גבר, והחתן הוא זה ש"קונה" את האישה באמצעות הכתובה, הרי שבתנועה הרפורמית רב יכול להיות גם רבה אישה, בבית הכנסת יושבים גברים ונשים יחד, ובטקס הנישואין קיים שוויון מלא בין החתן לכלה. מדובר בטקס בעל ציביון יהודי לכל דבר, למעט נושא השוויון בין המינים ובין בני אדם בכלל. התנועה ליהדות מתקדמת משיאה כל זוג באשר הוא: זוגות חד מיניים, זוגות מעורבים כאשר אחד יהודי והשני לא ועוד. בית הכנסת ומרכז התנועה נמצאים בבית דניאל בתל אביב.

טקס נישואין חילוני

לזוגות שאינם רוצים כל קשר לדת היהודית בטקס חתונתם עומדת האפשרות לערוך טקס חילוני. ישנם כמה גופים העורכים טקסים מסוג זה. מהות הטקס היא החיבור בין בני הזוג, אך הדרך לערוך אותו תלויה בהם. הם אלה שקובעים את תוכן הדברים שייאמרו: הקראת קטעי שירה או פרוזה, טקסטים שנכתבו על ידי בני הזוג, עריכת כתובה חילונית וכדומה. כמו כן הם קובעים את האופן שבו ייערך הטקס: איך יראה המקום, מה יעשה הקהל, מה יעשה המנחה ועוד.

טקסי נישואין חילוניים נערכים גם על ידי אנשים מפורסמים הרואים בכך שליחות. בין המפורסמים ששמם עלה כמנחי טקסים מסוג זה: שולמית אלוני, אברי גלעד, יאיר לפיד ואחרים.

טקס נישואין רוחני

מדובר בטקסים ברוח הניו-אייג' המנוהלים על ידי אנשי רוח העוסקים בתחום. לטקסים אלה חלק אותו מביא המנחה דרך מקצועו ומומחיותו עם אפשרות וגמישות להישמע לרצון בני הזוג. בתחום זה ניתן למצוא טקסים בסגנון אינדיאני או הודי, טקסים העוסקים בארבעת יסודות היקום כאדמה, אש, מים ורוח, ועוד.

מה המשמעות החוקית של טקסי נישואין אלטרנטיביים?

במדינת ישראל אין לטקסים האלטרנטיביים כל תוקף חוקי. המדינה אינה מכירה בהם.

מהן האפשרויות של זוגות הנישאים בטקס אלטרנטיבי לקבל גושפנקה חוקית לנישואיהם?

זוגות הנישאים בטקס אלטרנטיבי נוהגים בכמה דרכים:

  • חלק מהזוגות אינם מעוניינים או זקוקים להכרה פורמאלית ומסתפקים בטקס זה.
  • חלק מהזוגות עורכים טקס דתי אורתודוקסי בנוסף לטקס האלטרנטיבי על מנת לקבל גושפנקה רשמית לנישואיהם.
  • יש העורכים את הטקס האלטרנטיבי במקביל לעריכת חתונה אזרחית מחוץ לישראל, תהליך התופס מבחינה חוקית בישראל.
  • יש זוגות המעגנים את זוגיותם באופן חוקי על ידי עריכת חוזה, כמו הסכם ממון או הסכם ברית נישואין, אצל עורך דין.
  • ישנם זוגות הפונים לארגון "משפחה חדשה" על מנת להנפיק תעודת זוגיות.

עריכת טקס נישואין אלטרנטיבי מאפשרת לבני הזוג לשלוט בכללי הטקס ואופיו בהתאם לרצונם וטעמם. טקס זה אינו מוכר באופן רשמי על ידי מדינת ישראל.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!