קבלת אזרחות זרה ואפשרויות החתונה בחו"ל

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

 

קבלת אזרחות זרה הוא תהליך שישראלים רבים עברו או מתכננים לעבור בשנים האחרונות, רבים מהם על בסיס זכאות של הוריהם או הסבים והסבתות לאזרחויות זרות שונות – בעיקר ממדינות אירופה.

אזרחות זרה מציעה אפשרויות שונות ומגוונות, היא לא חובה או צורך מהותי עבור רוב האנשים – אך יש משהו במציאות הישראלית ובהוויה של כולנו שגורם לשאיפה לאזרחות זרה להיות משמעותית ואמיתית.

עקב הפופולאריות הרבה והביקוש האדיר לאזרחויות זרות בקרב הציבור בישראל, צמחה סביב הנושא תעשייה של ממש המסייעת לאנשים בהגשת הבקשות, איסוף המסמכים וכן הלאה. זאת בעיקר למדינות פופולאריות ורלבנטיות במיוחד, כגון פולין, גרמניה ורומניה למשל.

היבט אחד שלא זוכה פעמים רבות להתייחסות מעמיקה בהקשר של קבלת אזרחות זרה הוא אפשרויות החתונה העומדות בפני מקבלי האזרחות בחו"ל – נושא שבהחלט עשוי להיות רלבנטי גם לאלו המבקשים להתגורר במדינה הרלבנטית ממנה קיבלו אזרחות וגם לישראלים המבקשים להתחתן שלא במסגרת הרשמית שמאפשרת מדינת ישראל.

קבלת אזרחות זרה לחתונה

אפשרויות לקבלת אזרחות פולנית

ישראלים רבים מבקשים לנסות לקבל אזרחות פולנית, ברוב המוחלט של המקרים על בסיס קרובי משפחה שחיו במדינה בעבר. קבלת אזרחות פולנית הפכה פופולארית יותר אחרי כניסתה של המדינה לאיחוד האירופי ב-2004 והצמיחה הכלכלית שהמדינה חווה מאז.

יש כמה וכמה אפשרויות לקבל אזרחות פולנית, אך עבור הישראלים האפשרות הרלבנטית במיוחד היא בגין הורים או סבים וסבתות שהיו אזרחי פולין בתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה ובשנים לאחר מכן – כך שבקשות אזרחות אלו נעשות תחת הגדרות חוקי האזרחות הישנים של השנים הרלבנטיות (1920 או 1951 בעיקר).

כמו כן ניתן לקבל אזרחות פולנית על בסיס נישואים לאזרח פולני, על בסיס מגורים של כמה שנים במדינה או על בסיס טיעונים מוצדקים אחרים הזוכים לאישור הרשויות הפולניות.

אפשרויות לקבלת אזרחות גרמנית

גרמניה היא המדינה הגדולה והמצליחה ביותר כלכלית באיחוד האירופי, מסיבה זו לצד אפשרויות רלבנטיות רבות יחסית, עשרות אלפי ישראלים קיבלו או מבקשים לקבל אזרחות גרמנית. מבחינת הנושא הכולל של קבלת אזרחות זרה, גרמניה היא ללא ספק אחת המדינות המשמעותיות ביותר.

ישראלים רבים מבקשים לקבל אזרחות גרמנית על בסיס קרוביהם שהיו זכאים לאזרחות וזו נשללה מהם בתקופת מלחמת העולם השנייה, ילדים להורים שהיו זכאים לאזרחות גרמנית שלא נוצלה ושאר מצבים הקשורים להיסטוריה המשפחתית ולמציאות בגרמניה לאורך המאה ה-20.

אפשרויות נוספות לקבלת אזרחות גרמנית הן בזכות ההורים, אם אלו – בעיקר האב במקרים מסוימים – הם אזרחי גרמניה, ניתן לקבל אזרחות על בסיס נישואים לאזרח/ית גרמניה או לאחר שנים של מגורים במדינה וכאשר הרשויות מאשרות בקשות מיוחדות כאלו. בקשות לקבלה או יישום אזרחות גרמנית יש להגיש לרשות הפדראלית למנהל בגרמניה בצירוף מסמכים רלבנטיים הקשורים למקרה הפרטני.

אפשרויות לקבלת אזרחות רומנית

גם לרומניה היסטוריה עשירה יחסית בכל הנוגע לקהילה היהודית במדינה לאורך השנים, מה שמוביל לכך שישראלים רבים עשויים להיות זכאים לקבל אזרחות רומנית. רומניה מהווה חלק מהאיחוד האירופי ולכן יש יתרונות רבים לאזרחות של המדינה המזרח אירופית הזו.

קבלת אזרחות רומנית נעשית על ידי צאצאים של אזרחי רומניה, שאינם מתגוררים במדינה אך הינם זכאים לאזרחות, קרובים של אזרחי רומניה אשר יכלו להעביר את האזרחות לצאצאיהם אך לא יישמו זכות זו, אנשים או קרוביהם שאזרחותם הרומנית נשללה מהם מסיבה כלשהי ועל ידי ישראלים המתגוררים או עובדים ברומניה ומגישים בקשה מיוחדת לרשויות.

השפעת קבלת האזרחות הזרה על אפשרויות החתונה בחו"ל

ישנם מצבים רבים בהם ישראלי יבקש להתחתן בחו"ל, מסיבות כגון מגורים בחו"ל או מציאת בן/בת זוג ממדינה זרה כלשהי ועד רצון או אילוץ שלא להתחתן במערכת היהודית דתית הנהוגה בישראל. קבלת אזרחות זרה בהחלט עשויה להשפיע על אפשרויות הנישואין בחו"ל, גם במדינה ממנה התקבלה האזרחות אך גם במדינות אחרות.

קבלת אזרחות זרה יכולה להקל על תהליך הנישואין בחו"ל, בעיקר במדינות האיחוד האירופי המאפשרות תנאים מקלים לאזרחי האיחוד – למשל דרישות המתנה קצרות יותר מהגשת הבקשה ועד הטקס עצמו, מסמכים רלבנטיים וכן הלאה.

באופן כללי, שלושת המדינות שנסקרו מאפשרות חתונה בטקס דתי או בהליך אזרחי המבוצע על ידי פקיד ממשל מורשה. גם בעלי אזרחות זרה או אפילו מקומית למדינת היעד צריכים להציג מסמך המעיד שהם חופשיים להינשא ואינם נשואים כבר.

יש להגיש מסמכי זיהוי – דרכון של מדינת היעד הוא האפשרות הטובה ביותר אך גם דרכון אירופי במדינה שבאיחוד מהווה יתרון ושאר מסמכים הנקבעים לפי המקרה הפרטני ומיקום החתונה. באופן כללי ניתן בהחלט לומר כי קבלת אזרחות זרה מאפשרת יותר אפשרויות בחירה לגבי חתונה בחו"ל – בעיקר באירופה אך לא רק בה – וכי האזרחות הזרה יכולה להקל מאוד על התהליך והזמן הדרוש לו.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!