נישואים חד מיניים

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

 

נושא הנישואים החד מיניים נמצא במחלוקת עזה לא רק בישראל כי אם גם בעולם כולו. לצד מדינות שמכירות בזכותם החוקית של זוגות חד מיניים להינשא, מדינות רבות, ובהן ישראל, אינן מכירות בזכות זו.

המצב בישראל סבוך במיוחד לאור המונופול של גורמי הדת בענייני חיתון וגירושין. האפשרות של גברים ונשים להתחתן עם בני אותו מין אינה נראית קרובה, אבל אין זאת אומרת שלזוגות כאלה אין זכויות, נהפוך הוא. הפסיקה של בתי המשפט בישראל רואה בחלק מהזוגות החד מיניים ידועים בציבור לכל דבר.

נישואים חד מיניים

מוסדות דת שמרניים

נכון להיום, למרות שישראל נחשבת למדינה דמוקרטית ומתקדמת, הרי שכוחם של מוסדות הדת שבה רב למדי. בשל העובדה שסמכות החיתון מוחזקת בידי מוסדות דת שמרניים – ישנה התנגדות גורפת ביחס לאפשרות של הכרה בחתונות חד מיניות.

הדת היהודית, כמו גם אנשי הדת הנוצרית והמוסלמית תמימי דעים אפילו בהתנגדותם למערכת יחסים של גברים ונשים בני אותו מין, כך שעל נישואין אין מבחינתם בכלל על מה לדבר.

טקסי חתונה אלטרנטיביים

למרות שעל פי הדין הישראלי לא קיימת הכרה בזכותם של גברים ונשים בני אותו מין להתחתן, הרי שמגמות של פתיחות והתקדמות בהחלט הגיעו לכאן גם בתחום זה. דוגמא לכך ניתן למצוא באופנה ההולכת ומתרחבת של קיום טקסי חתונה אלטרנטיביים.

טקסים אלה, שיכולים לשאוב את סגנונם מטקסים דתיים-מסורתיים אך יכולים להתנהל גם באופן שונה, נועדו לתת ביטוי לרצונם של בני הזוג למסד את הקשר ביניהם. מבחינה רגשית, טקסים אלה מהווים עליית מדרגה בקשר הזוגי, ומשקפים את הרצון של השניים לקשור את חייהם זה בזה.

חתונה שכזאת, שיכולה להיערך בליווי של איש דת רפורמי, אישי ציבור, או בהנחיה של ידוענים או חברים, מסמלת ברית זוגית וקשר של נאמנות עמוקה שמובע בפני העולם כולו.

 ידועים בציבור

בתי המשפט בישראל ידועים בפסיקותיהם המתקדמות ולעיתים מעוררות המחלוקת. בתחום הזוגי והמשפחתי הוכיח בית המשפט לא פעם גישה ליברלית במיוחד, במיוחד בהשוואה לממסד הדתי והפוליטי. ההכרה המשפטית בתחום של ידועים בציבור שהתייחסה בעבר לזוגות של גבר ואישה שאינם נשואים, הורחבה גם לגבי זוגות חד מיניים.

להכרה זו ישנה חשיבות שחורגת הרבה מעבר לתחום הסמנטי. ידועים בציבור מקבלים לא רק הכרה כמעט שוות ערך לזוגות נשואים, אלא שהם גם זכאים לזכויות רבות מטעם מוסדות המדינה, לרבות במוסד לביטוח לאומי.

הכרה כידועים בציבור

זכויות רבות של זוגות ידועים בציבור שוות כסף, לעיתים אפילו הרבה כסף. כדי ששני אנשים יהיו מוכרים כידועים בציבור עליהם לענות על כמה כללים שעיקרם חיים משותפים וגם ניהול משק בית משותף.

מכמה בחינות, ההגדרה של ידועים בציבור איננה חייבת להיות תואמת את ההגדרה של הזוג את יחסיו שלו, אבל ישנם מקרים שבהם כדי להיות מוגדרים כידועים בציבור יש לנקוט צעדים מעשיים. דוגמא לכך היא הגשת בקשה לביטוח הלאומי להכרה כידועים בציבור. מילוי של טפסים מתאימים (שניתן לקבל בסניפי הביטוח הלאומי או להוריד באינטרנט) מהווה הצהרת כוונות משמעותית לקיום מערכת זוגית רצינית.

נישאים חד מיניים בחו"ל

 לעומת המצב בישראל, בחלק ממדינות העולם קיימת האפשרות לנישואין חד מיניים. האפשרות להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל קורצת כיום לישראלים רבים וביניהם פסולי חיתון, זוגות מעורבים, ובני זוג מאותו מין.

בנקודה זו מעניין לציין מצב מופרך למדי שמתקיים בישראל. זוגות חד מיניים שנישאו בחו"ל ואשר אינם מוכרים בישראל כזוג נשוי לכל דבר ועניין, נרשמים במרשם האוכלוסין כנשואים. משמעות הדבר היא שבתעודת הזהות בני זוג שכאלה נרשמים כנשואים, ובמקביל – נישואים אלה אינם בעלי תוקף חוקי.

ראו גם:
רוצים לקיים חתונה אזרחית בישראל? קראו איך עושים את זה!

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!