הסכם ממון – אישור נוטריון או בית משפט?

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!


הסכם ממון הינו הסכם שנערך בין שני בני זוג בנושא הממון המשותף שלהם, במהלך חייהם כזוג וחלילה במידה וייפרדו. ההסכם הזה בגדול נועד למנוע מריבות וסכסוכים בנוגע לממון המשותף במידה וירצו לחלוק אותו בין שניהם במסגרת הליך גירושין או פטירה. את החוזה הזוגי עורכים אצל עורך דין לענייני משפחה. השאלה הנשאלת היא כיצד לאשר את הסכם הממון הזה, האם דרך נוטריון או בבית משפט לענייני משפחה מלאה?

ראשית, נציין שההסכם שנערך בין בני הזוג בנושא חלוקת הממון, קרי הסכם הממון טרום נישואין או אחרי נישואין, צריך להיעשות תחת כללים והגבלות שונות. ביניהם יש דרישה שהמסמך יהיה תחת תוקף משפטי שיוכל לשמש בתור ראיה בבית המשפט על החתימה והבנת הצדדים. לצורך כך בהסכם לפני נישואין יש דרישה לחתימה של נוטריון – עורך דין המוסמך לתת גושפנקה ואישורים שונים למסמכים בעלי תוקף משפטי. בחתימה לאחר נישואין, האישור נעשה ע"י בית המשפט לענייני משפחה.

 

החשיבות של הסכם ממון בגירושין

לצערנו גירושין קורים לעיתים תכופות ביותר, וכל מקרה לגופו הינו כואב לכל צד בכל היבט – פיזי ונפשי כאחד. אנשים חיים שנים רבות ולאחר אתגרים ומשברים מחליטים לפרק את החבילה וללכת כל אחד לדרכו, זה אומר לחלוק גם בבית המשותף, בהון המשותף וגם במשמורת על הילדים. הרבה מאוד פעמים גם זוגות שהיו רוצים לסיים את הקשר בצורה טובה ברבנות באים לידי סכסוכים בנוגע לחלוקת ההון המשותף, כיצד להעריך אותו, כיצד לחלוק ברכוש הפיננסי, הפיזי ונדל"ן. הסכם הממון שנערך קודם הנישואין למעשה בא לתת מענה מוקדם ולפתור בעיות וסכסוכים שחלילה לא יקרו.

חשוב לפנות לעו"ד משפחה וגירושין מנוסה על מנת לקבל מענה בנושאים שונים וביניהם הדרך לכתוב הסכם ממון קדם לנישואין, לאחר הנישואין ומתן אישור הסכם ממון. פניה אל עורך דין נוטריון לצורך ניסוח וחתימה על הסכם ממון תקף גם במקרים של הסכם ממון ידועים בציבור.

ישנה חשיבות לפנות אל עורך דין נוטריון שגם מבין בענייני משפחה וגירושין על מנת לתת לכם את הייעוץ והדרכים לעשות את זה בצורה מקצועית, מדויקת ונכונה שתמצא פשרה בין כל הצדדים. זה ממש הכרחי לעשות שימוש  בנוטריון שהוא עו"ד לענייני משפחה והסכם ממון על מנת שתוכלו לנסח אישור הסכם ממון שישמור עליכם, יתקבל על דעת כולם, ויהיה לו תוקף חוקי.

רוצים לקבל ייעוץ לגבי האפשרויות העומדות בפניכם בנוגע לכתיבת הסכם ממון ידועים בציבור? כתיבה ואישור לפני או לאחר הנשואים? כיצד להתייחס להסכם ממון במקרה של גירושין? לחץ כאן.

 

אישור נוטריון ללא כל צורך לפנות לבית משפט

לפעמים כדי להכריע בנוגע לחלוקת הממון בצורה שוויונית וצודקת בין בני הזוג, יהיה צורך לפנות לבית משפט, הליך שיכול לגבות מחיר נפשי ורגשי לא קטן. אפשר כמובן למנוע את זה מראש בכך שפונים לעו"ד נוטריון עוד בטרם הנישואין או אפילו אחריהם וכל עוד לא מגיעים לידי גירושין. אמנם, כאשר ההסכם נחתם לאחר הנישואין יש צורך לאשר אותו בבית משפט לענייני משפחה, או לחלופין בבית דין רבני מוסמך. יש לציין כי הסכם כולל הן עניינים בנוגע להון שבחשבונות הבנק המשותפים, קרנות משותפות בין שניהם וכמובן רכוש פיזי ונדל"ן.

 

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!