חתונה אזרחית ביוון

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

עבור מי שמתכנן להתחתן בחתונה אזרחית, יוון בהחלט יכולה להיות אפשרות טובה למדי. ראוי לומר זאת שכן לא כל מדינה ומדינה בחו"ל מאפשרת לקיים בשטחה נישואין אזרחיים לאזרחים זרים.

יש מדינות שמאפשרות לקיים בשטחן נישואין לאזרחים זרים אך לא לישראלים, שכן בישראל אין אפשרות לקבל מראש אישור רשמי שמתיר לקיים נישואין אזרחיים בחו"ל. ההכרה בישראל של נישואין אזרחיים מתבצעת רק בדיעבד, לאחר שהזוג כבר אוחז בידו תעודת נישואין של המדינה הזרה.

חתונה אזרחית ביוון

מסמכים ותרגומים

יוון, שלא כמו חלק נכבד ממדינות האיחוד האירופי, מקדמת בברכה את תעשיית הנישואין האזרחיים. כל זאת, בעיקר בשל ההיבט הכלכלי של העניין. עבור ישראלים רבים, חלקם יהודים חילונים, אחרים זוגות מעורבים וכן פסולי חיתון למיניהם, חתונה אזרחית ביוון בהחלט מתאימה. יש לזכור, עם זאת, שהדבר מצריך הכנת מסמכים, ביצוע תרגומים לשפה המקומית וכמובן – תשלום אגרות שונות.

המתחתנים זקוקים בין היתר לדרכונים בתוקף, שאותם יש לצלם. בנוסף, יש צורך בתמצית רישום ממשרד הפנים. את תמצית האישור יש לתרגם בתרגום נוטריוני או עם אישור קונסולרי. לא מספיק לתרגם מסמכים לשפה האנגלית, יש צורך בתרגום מאומת לשפה היוונית כדי שברשות המקומית היוונית יוכלו להעניק את אישור הנישואין התקף במדינה.

חשוב לשים לב שאת תמצית רישום האוכלוסין ואת תעודת הלידה (לרוב, דורשים להציג גם אותה), יש להחתים מראש בחותמת אפוסטיל. חותמת זאת היא מעין הכשר לכך שהמסמך המשפטי התקף במדינה אחת יהיה תקף גם במדינה שונה. אגב, במידה ומעוניינים, אפשר לתרגם את המסמכים ליוונית עוד בשגרירות יוון בישראל. זה חוסך זמן ובעיות מאוחר יותר.

כדאי להזכיר שברשויות מסוימות ביוון עשויים להערים קשיים על חתונה אזרחית, אך זה נובע בעיקר מחוסר ידע. פקידים מסוימים דורשים, למשל, אישור שנקרא נולה אוסטה. אישור כזה מקובל במדינות האיחוד האירופי, אך ישראל לא מנפיקה אותו ולשלטונות יוון אין בעיה עקרונית להשיא זוגות ללא אישור זה. אם פקיד מסוים דורש זאת, אפשר לעבור לרשות אחרת ביוון או לנסות להתעקש. בגדול, יוון נחשבת לאחד המוקדים המובילים לחתונות אזרחיות עבור ישראלים.

חתונה במחיר נוח

עלויות העניינים המנהלתיים, לרבות הפקת המסמכים והתרגומים לא גבוהה. במידה ומעדיפים שמישהו אחר יטפל בסידורים שונים, לרבות ביוון עצמה, ניתן להיעזר בשירות של תיאום חתונה אזרחית. שירות זה מייקר את העניין, אך לא במידה רבה וזה גם נוח מאוד שכן הם מטפלים לעיתים גם בעניינים כמו טיסה ומלון. יש לשים לב שבין העלויות יש לשלם אגרה לרשות המקומית ביוון וכן לשכור עדים בתשלום, במידה ולא מגיעים עדים מהארץ.

כדאי לדעת שעלות של חתונה אזרחית ביוון איננה גבוהה. אפילו כאשר לוקחים בחשבון עלויות של טיסה, מלון ואפילו צלם וכיבוד, לא מגיעים למחירים בשמיים. עבור זוגות רבים, העלות היא למעשה רק מעט יותר יקרה ביחס לטיול רגיל באיי יוון. יש זוגות שמתכנים מראש שהות במלון יקר יחסית, כדי לחוות משהו מיוחד לכבוד החתונה, אולם זה בהחלט עניין של בחירה.

כדאי או לא כדאי

לגבי השאלה אם כדאי או לא כדאי להתחתן ביוון בחתונה אזרחית, זוהי כמובן שאלה של דעה אישית. לדעתנו, יוון הסמוכה, מהווה יעד אידיאלי לחתונה אזרחית. זהו מקום שמציע שהות במחיר נוח (למרות שהמחירים לא זולים כבעבר) וגם הבירוקרטיה לא מערימה קשיים. תעודת נישואין יוונית מוכרת גם בישראל ואין מניעה לקבל ממשרד הפנים את ההכרה הנדרשת. האפשרות לשלב חופשה נעימה ומפנקת ביחד עם החתונה, היא בהחלט נקודת זכות נוספת.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!