חתונה אזרחית בלי לצאת מהארץ

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

חתונה אזרחית בלי לצאת מהארץבישראל של תחילת האלף השלישי, הפרדת הדת מהמדינה נראית רחוקה מתמיד. ניתן לראות זאת היטב בכך שלממסד הדתי ניתנת הזכות לקבוע מי יוכל להינשא ומי לא יוכל, מתי ניתן לקבל גט באופן רשמי ומתי זה מן הנמנע.

מצב זה הביא לכך שכמה אלפי זוגות בכל שנה מבקשים להינשא בחתונה אזרחית ולא דתית. חתונה אזרחית ניתן לערוך במדינות שונות בעולם כגון יוון, קפריסין ומדינות נוספות. עם זאת, יש גם אפשרות נוספת והיא – חתונה אזרחית בישראל. בצורה כזאת, מסדירים את הקשר הזוגי ללא צורך לצאת את גבולות הארץ.

מוותרים על תעודת נישואין

חתונה אזרחית בארץ מתאימה לכל מי שלא רוצה לכרוך את גורלו בממסד הדתי האורתודוכסי. היא יכולה להתאים גם למי שהממסד לעולם לא יתיר את נישואיו בהליך הדתי – למשל זוגות בני אותו המין, זוג של כוהן וגרושה, זוגיות של חסרי דת, עולים שמוגדרים כלא יהודיים על פי ההלכה וכן הלאה.

חשוב להבין שחתונה אזרחית בארץ תתאפשר למי שלא מרגיש צורך נואש לאחוז בידו תעודת נישואין רשמית. יותר מכך, חתונה אזרחית שלא כוללת תעודת נישואין גם ממדינה זרה תמנע בעיות מול הממסד הדתי בשלב מאוחר, במידה והללו יצוצו.

למרבה האבסורד, הממסד הדתי מחייב גירושין כדת וכדין גם עבור כאלה שמוגדרים נשואים בשל טקס בחו"ל ותעודת נישואין מרשות עירונית אמריקאית, יוונית, קפריסאית וכן הלאה. כאשר תעודת נישואין כזאת לא קיימת, אפשר למצוא מנגנונים אחרים ומוסכמים לפרידה, אפילו עוד לפני החתונה.

הסכם זוגיות והסכם ממון

ההרגשה הפסיכולוגית של זוג לאחר נישואיו חשובה מאוד להרבה אנשים. זה נכון במיוחד כאשר רוצים להביא ילדים לעולם, אך לא רק במצב זה. נישואין משמעם ביטחון, נישואין משמעם יציבות. אך מי אמר שנישואין חייבים להסתיים בחתימה על כתובה או בקבלת תעודת נישואין רגילה? אפשר בהחלט לערוך טקס חתונה אלטרנטיבי, ללא רב, עם מוזמנים, אורחים, אוכל טוב וריקודים. במקום הכתובה והברכות הרגילות, במקום שבירת הכוס וענידת טבעת בהנחיית הרב, אפשר להביא מנחה חילוני וללוות את האירוע בחתימה על הסכם זוגי.

הסכם זוגיות או הסכם ממון יכולים בהחלט להיות הסכמים משפטיים מחייבים. חתימה זוגית על מסמכים כאלה מקנה את תחושת הביטחון הזוגי בקשר מחד בלי לוותר על העצמאות והניתוק מממסד דתי אורתודוקסי מאידך. הסכמים כאלה יכולים להיערך בין שני אנשים, ללא קשר למעמדם החוקי, ללא קשר למעמדם מבחינה דתית, ללא קשר למגבלות הנובעות מקשר חד מיני ונישואין "רגילים".

חתימה על הסכם זוגיות, הגעה להסכמה על הסכם ממון והוספה של סעיפים נוספים כגון שמירה על נאמנות, דאגה לבן הזוג והסדרים ידועים מראש למקרה של פרידה וגירושין, יכולה להיות יעילה במיוחד.

מסמכים כאלה מהווים אסמכתא ברורה לקיום חיים כ"ידועים בציבור", מונח משפטי שמעניק לבני הזוג כמעט את כל הזכויות המוענקות לזוגות שנשאו בנישואין אורתודוכסיים.

כדאי להיוועץ במשפטן

כאשר עורכים חתונה אזרחית ללא יציאה מהארץ, אפשר בהחלט לערוך אותה באופן דומה למדי למהלכה של כל חתונה רגילה, אך ניתן לעשות זאת גם בדרכים שונות בהתאם להעדפה.

אפשר לקיים קבלת פנים עם כיבוד קל, אפשר לערוך את הטקס באולם או בגן אירועים, אפשר לערוך מחווה של החלפת טבעות ונשיאת דברים בפני הקהל. מי שחפץ בכך, יכול לקיים את החתימה על הסכם מחייב מול הקהל אך ניתן להסתפק בהצגת מעין "תעודת נישואין פרטית", כדי להעניק נופך טקסי מסוים.

יש גם ארגונים שמציעים נוסח של הסכם זוגי כזה או אחר, אך בדרך כלל ראוי להתייעץ עם עורך דין לפני כל התקשרות חוזית של חתונה אזרחית.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!