חתונה אזרחית בצרפת

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

חתונה אזרחית בצרפתחתונה אזרחית בחו"ל יכולה להתבצע במדינות שונות. לא כל אזרח ישראלי יוכל להתחתן בחתונה אזרחית בכל מדינה בה יחפוץ. ישנן מדינות שמערימות קשיים על נישואין אזרחיים של זרים בכלל ויש כאלה שמטילות קשיים מיוחדים על ישראלים.

גם חתונה אזרחית בצרפת איננה הליך שיתאים לכל אחד. בעיקר, מדובר בהליך שיכול להתאים לזוגות ישראלים שלפחות לאחד מהם יש אזרחות זרה.

תמצית רישום ממשרד הפנים

חתונה אזרחית בצרפת, ממש כמו חתונה אזרחית בכל מקום אחר בעולם, תתאים בייחוד לזוגות שמנועים להינשא בחתונה דתית בארץ. זוגות שמוגדרים חסרי דת, למשל, זוגות מעורבים מבחינה דתית, זוג של צבר ועולה חדשה נוצרייה שלא עברה גיור כהלכה לא קיבלה אישור ועוד. במקביל, זהו הליך שיתאים לזוגות של חילוניים שיכולים לבחור גם בחתונה דתית אך לא מעוניינים בכך.

כאשר מבקשים להינשא בצרפת, יש צורך להפיק תמצית רישום ממשרד הפנים עבור אזרח ישראלי. תמצית הרישום מאפשרת להראות לשלטונות צרפת שהאדם האמור רשום בישראל כרווק, רווקה, אלמן וכדומה. כדאי להכין גם תעודת לידה ובנוסף, יש צורך בהחתמה של חותמת אפוסטיל רשמית.

חותמת מסוג זה מהווה למעשה עדות לכך שמסמכך משפטי או רשמי של מדינה אחת (ישראל) יקבל תוקף גם במדינה אחרת (במקרה זה – צרפת). למותר לציין שמסמכים צריכים לעבור תרגום נוטריוני או קונסולרי לפני שניתן יהיה להשתמש בהם לצורך הנישואין.

נישואין בבית העירייה

בצרפת קיימת הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה, כך שחתונה אזרחית לא מתקיימת בבית כנסת או בכנסיה. בצרפת, החתונה האזרחית מתקיימת בבית העירייה, כך שרק רשות עירונית היא המוסמכת לחתום על אישור נישואין. בשלב זה, אנו מגיעים להסבר אודות הקושי להינשא בצרפת עבור זוגות שאיש מהם אינו אזרח צרפתי ובפרט כאשר מדובר בארחי ישראל.

על מנת שרשות מקומית תסכים להעניק תעודת נישואין צרפתית יש צורך להמציא אישור כשירות לנישואין. אישור כזה, שמוענק על ידי חלק ממדינות העולם לאזרחיהן, מתיר להם להינשא גם מחוץ לגבולות המדינה.

אישור מסוג זה, שנקרא גם נולה אוסטרה, לא מונפק על ידי משרד החוץ הישראלי או על ידי כל גוף רשמי אחר בארץ. לכן, זוגות ישראלים בדרך כלל לא יוכלו להינשא בצרפת. במידה ונציג צרפתי רשמי יהיה מוכן לקחת על עצמו להשיא זוג ישראלים ללא אישור כזה, זה יהיה על דעתו בלבד. יש לציין שאם כבר תונפק תעודת נישואין צרפתית, יהיה אפשר בדרך כלל להכיר בה גם בישראל.

חובת המגורים

על מנת להתחתן בחתונה אזרחית בצרפת יש צורך להתגורר במדינה זמן מה לפני כן. אין זאת אומרת שחתונה אזרחית בצרפת עבור ישראלים מחייבת שינוי מקום המגורים, אולם זה חייב להיעשות רק לאחר שהות מסוימת במדינה, לרוב לפחות חודש ימים קודם לקבלת אישור הנישואין. אגב, יש לציין שעלות חתונה אזרחית בצרפת איננה יקרה במיוחד. העלות מסתכמת באגרות של רישום לנישואין, הפקת מסמכים ותרגום לצרפתית ואם צריך – גם אישור נוטריוני.

חתונה בצרפת – יתרונות וחסרונות

חתונה אזרחית בצרפת תתאים מאוד לכל מי שיש ברשותו אזרחות צרפתית ורוצה להינשא לבן או בת זוג ישראלים. גם כאלה שיש להם אזרחות אירופאית יוכלו בדרך כלל להינשא בצרפת לבן זוג מישראל. אגב, חתונה כזאת גם אפשרית לזוגות חד מיניים, בהתאם לחוק הצרפתי העדכני.

יתרון חשוב נוסף טמון בעובדה שצרפת היא מקום מושלם לחגיגת חתונה רומנטית וטיול ירח דבש מפנק. החיסרון, כמובן, נובע מכך שעבור מרבית הישראלים, אלה שאין ברשותם דרכון זר או אזרחות זרה, לא ניתן לקבל תעודת נישואין בצרפת.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!