מה חשוב להכין לפני חתונה אזרחית בחו"ל?

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

 

החלטתם לערוך חתונה אזרחית בחו"ל? אז רגע לפני שאתם אורזים מזוודות, הינומה וחליפת חתן, יש כמה פרוצדורות ביורוקרטיות שחייבים לעשות, כדי שהכל יעבור חלק.

מה חשוב להכין לפני חתונה אזרחית בחול

מסמכים שיש להכין לחתונה אזרחית בחו"ל

כאשר מחליטים על ארגון חתונה אזרחית בחו"ל יש להחליט מראש מהי המדינה בה בוחרים, ולברר לעומק את הדרישות והפרוצדורות לחתונה אזרחית לזרים הנערכת באותה מדינה. חשוב לדעת כי ישנם הבדלים בין המדינות השונות, וכי לכל מדינה יש את הנהלים והדרישות שלה.

כך למשל, ישנן ארצות בהן החתונות מתקיימות בבניין העירייה, ומקומות קטנים בהם ראש העיר בעצמו עורך את הטקס, ולעומת זאת מקומות (כמו ספרד) בהן טקסי החתונה נערכים על ידי גורמים רשמיים אחרים כמו בית המשפט.

רוב המדינות ידרשו את המסמכים הבאים:

  • דרכון בתוקף.
  • תעודת לידה, כולל תרגום ואישור נוטריוני. (ישנן ארצות הדורשות כי המסמכים יישאו גם חותמת אפוסטיל, שהינה חותמת בין לאומית. חותמת זו מונפקת בישראל על ידי המשרד לאימות מסמכים ציבוריים הנמצא בירושלים).
  • אישור ממשרד הפנים המעיד על רווקות ופניות לנישואין מתורגם וחתום בחותמת נוטריונית.
  • גרושים צריכים להנפיק תעודת נישואין ותעודת גירושין. ישנן מדינות המבקשות הצגת הטופס המקורי ולא צילום. נדרש תרגום וחותמת נוטריונית.
  • אלמנים צריכים להנפיק תעודת נישואין ותעודת פטירה של בן הזוג הקודם. על המסמכים להיות מתורגמים וחתומים בחותמת נוטריונית.

מסמכים שאסור לשכוח לדרוש לאחר הטקס

לאחר טקס החתונה יש להקפיד על קבלת אישור על קיום טקס הנישואין. על האישור להיות חתום בחותמת אפוסטיל בינלאומית כדי שיהיה קביל על ידי רשויות המדינה בישראל. חשוב מאד לא לשכוח בתוך כל ההתרגשות את האישור הנ"ל, כי בלעדיו לא יוכלו בני הזוג להירשם כנשואים בישראל.

ארגון טקס החתונה עצמו

לאחר בחירת המדינה המבוקשת והעיר בה ייערך הטקס, יש לשלוח את המסמכים למשרד או הרשות המטפלים באותה מדינה בארגון חתונות אזרחיות. יש להקפיד על ביצוע כל ההנחיות (אותן בדרך כלל ניתן למצוא בצורה מפורטת באינטרנט) כדי לא לגרום לעיכובים מיותרים.

עם קביעת המועד לטקס החתונה, או ביצוע כל הביורוקרטיות הנדרשות (יש מדינות בהן אין צורך לקבוע תאריך, אלא פשוט להירשם ולהגיע) יש להתחיל ולהיערך לנסיעה עצמה.

מה צריך להכין לנסיעה?

את כרטיסי הטיסה והמלון אפשר להזמין דרך סוכן נסיעות או ישירות באינטרנט. את ביטוח הנוסעים אפשר לרכוש דרך ביטוחי הבריאות בקופות החולים, דרך חברת הביטוח האישית או דרך סוכן נסיעות.

ארגון חתונה עצמאי או באמצעות סוכן?

ישנן שתי דרכים עיקריות לארגן חתונה אזרחית:

  1. באופן עצמאי – בדרך זו יהיה על בני הזוג לברר את כל הפרטים, להכין אישורים, ליצור קשר עם הרשויות המתאימות במדינה בה יינשאו ולהסדיר את שאר נושאי הנסיעה בעצמם. שיטה זו ללא ספק חוסכת כסף, אך מאידך היא גוזלת זמן רב ויקר, וכן תמיד עלול להיות כי פרט זה או אחר יישכח.
  2. על ידי סוכן נסיעות המתמחה בארגון חתונה אזרחית בחו"ל – הסוכן מכיר את כל הפרוצדורות, והוא זה שמארגן את כל הסידורים. הזוג אומר מה הוא רוצה והסוכן מארגן הכל, כולל הצמדת מלווה מקומי במדינת היעד. היתרון: נוחות. החיסרון: יקר יותר מארגון עצמאי.

חתונה אזרחית בחו"ל, אם כן, דורשת הערכות מוקדמת והכנות ביורוקרטיות מסוימות לפני העלייה על המטוס.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!