הסדרת מעמד וזכויות לאחר נישואין אזרחיים לאזרח זר

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

מעמד וזכויות לאחר נישואין לאזרח זרכאשר אזרח של מדינה זרה מבקש להינשא לבחיר או בחירת ליבו שהם אזרחים ישראלים, לא קיימת אפשרות קלה להסדיר זאת בנישואין אזרחיים בארץ.

מקובל מאוד, במקרים כאלה, לערוך טקס של נישואין אזרחיים בחו"ל. לאחר מכן, יש לקבל הכרה לנישואין כאלה גם בארץ.

רק כשיש תעודת נישואין ניתן יהיה להגיש בקשה לצורך קבלת מעמד וזכויות בישראל. אם הכל ילך כשורה, יוכל האזרח הזר לקבל בסופו של דבר אישור קבוע לשהות ועבודה בארץ.

הכרה בנישואין בארץ

כאשר אזרח או אזרחית ישראליים נישאים לבן/בת זוג שהם אזרחי מדינות זרות, מקובל מאוד לקיים נישואין אזרחיים בארצו של האזרח הזר. חלופה אפשרית נוספת היא לקיים את הנישואין במדינה אחרת, שבה מתאפשרים נישואין אזרחיים ללא קשיים ניכרים גם כאשר שני בני הזוג הינם אזרחי מדינות אחרות.

לא משנה היכן התקיים הטקס ורישום הנישואין בחו"ל, הדבר החשוב כאשר רוצים להסדיר מעמד וזכויות לאזרח הזר בישראל זה לקבל הכרה בנישואין. איך עושים את זה? הדבר נעשה באמצעות לשכות רישום האוכלוסין.

מי שצריך לטפל בכך הינו האזרח הישראלי. האזרח הזר אינו חייב להיות נוכח כאשר מוסרים את הבקשה. יש להמציא תעודות זהות ודרכונים, להביא תמונות מעודכנת (תמונת פספורט) של שני בני הזוג והחשוב מכל – תעודת הנישואין.

חשוב להבין שתעודת הנישואין חייבת להיות חתומה בחותמת אפוסטיל. זו חותמת הניתנת בחו"ל, בבית המשפט. במידה ויש קושי לקבל חותמת כזאת (לא מוכרת במדינות מסוימות) יש לאשר את תעודת הנישואין בשגרירות ישראל בחו"ל – במדינה שבה נערך האיחוד הזוגי.

אשרת שהייה ועבודה זמנית: התנהלות מול רשות האוכלוסין וההגירה

על מנת להסדיר קבלת מעמד וזכויות יש להגיש בקשה ברשות האוכלוסין וההגירה. אם לא קיימת מניעה או נסיבות שימנעו זאת, ניתן עוד במהלך התקופה שבה הבקשה לקבל אשרה זמנית לשהייה בישראל וכן לצורך עבודה. לרוב, אישורים אלה הינה  בתוקף למספר חודשים ואם צריך – ניתן יהיה להגיש בקשה להארכה.

במידה ופקידי הרשות יתרשמו כי הנישואין לא נעשו מטעמים זרים ואך לצורך השגת היתר ישיבה בישראל, יקבל האזרח הזר אישור בתוקף לתקופה בת מספר שנים. על פי האישור, ניתן לשהות בארץ למשך פרק זמן של כ-3 שנים. לפרק זמן דומה ניתן יהיה  גם לעבוד ולאחר מכן תיבדק האפשרות לקבל מעמד של תושבות קבע.

הגשת בקשה משותפת

הגשת בקשה לקבלת מעמד וזכויות תיעשה בדרך כלל רק בנוכחות שני בני הזוג. במקרים מסוימים, כאשר האזרח הזר יושב בחו"ל, ניתן יהיה להגיש בקשה עוד לפני הגעתו לארץ. לצורך הבקשה יש למלא טופס לקבלת אשרה ולהמציא גם את תעודת הנישואין – כאמור, עם חותמת אפוסטיל או באישור נציגות ישראלית מחו"ל שאמתה את התעודה.

התעודה צריכה להיות מתורגמת לשפה מקובלת בארץ. יש להמציא גם תעודת לידה, מקורית או תרגום מאומת. יש להגיש את הבקשה בלוויית תעודות זהות ודרכונים והדבר החשוב ביותר הוא לצרף הסבר לבקשה. אילו עוד מסמכים יש להמציא? מסמך על מצבו האישי של האזרח הזר, תעודה משטרית או ממשלתית – בסגנון תעודת יושר.

בדיקת אמיתות הקשר

המשוכה המרכזית בדרך לקבלת מעמד בארץ הינה – בדיקת אמיתות הקשר. יש לפרט בכתב על הקשר בין בני הזוג, על אורחות חייהם המשותפים, איך הכירו, כמה זמן חיים בייחד.

חשוב להמציא ראיות לניהול חיים משותפים בישראל למשל תמונות, חשבון בנק משותף, תצהירים של חברים או בני משפחה, חוזה שכירות של מגורים משותפים. תידרש בם הצהרה מצד שני בני הזוג על כך שכל המידע שמסרו הינו נאמן, נכון ואמיתי.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!