גירושין לאחר חתונה אזרחית

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

זוגות רבים בישראל, נישאים בטקס אזרחי – חילוני ולא בטקס דתי כדת משה וישראל. לעיתים הדבר נובע מתוך בחירה אישית של בני הזוג ולעיתים מתוך אילוץ, היות שמבחינה הלכתית, לא יכולים בני הזוג להינשא בנישואים דתיים. כיצד מתנהל הליך הגירושין לאחר חתונה אזרחית?

גירושין לאחר חתונה אזרחית

מהי חתונה אזרחית?

בעשור האחרון, הולך וגדל מספרם של זוגות אשר נישאים בחתונה אזרחית ולא בטקס דתי. בני הזוג נוסעים לחו"ל להינשא ולאחר מכן מגיעים אל משרד הפנים עם תעודת נישואים ונרשמים כזוג נשוי.

בחלק מן המקרים, בני הזוג בוחרים בחתונה אזרחית היות שהם מסתייגים ממוסד הרבנות, אך במקרים אחרים, מדובר באילוץ, היות שבני הזוג הם פסולי חיתון ואינם יכולים מבחינת הדת, להינשא ברבנות (למשל, כאשר אחד מבני הזוג אינו יהודי). מה קורה כאשר אותם זוגות מבקשים להתגרש?

גירושין אזרחיים – ברבנות

הדעה הרווחת בציבור, היא כי זוג אשר נישא בטקס אזרחי, גם יתגרש בדרך זו, אך זוהי הנחה שגויה. כאשר מדובר בבני זוג יהודים, הליך הגירושין יתקיים תמיד בבית הדין הרבני. זאת בין אם בני הזוג נישאו בטקס דתי ובין אם ערכו חתונה אזרחית. הסיבה לכך היא, כי בית הדין הרבני רואה בנישואים אזרחיים כספק נישואים ובמצב זה, על בני הזוג להתגרש ברבנות.

יש לציין כי ככלל, כאשר בני זוג נישאו בחתונה אזרחית, בעת הליך הגירושין, לא יידרש מהם להוכיח את קיומה של עילה לגט, אלא די בכך כי בני הזוג מביעים את רצונם להתגרש. זאת בניגוד לבני זוג אשר נישאו בטקס דתי, אז יש צורך להוכיח לבית דין הרבני את קיומה של עילה לגירושין (למשל, ניאוף). עם ההחלטה להתגרש, על כל אחד מבני הזוג לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה, לשם קבלת ייעוץ משפטי. עו"ד גירושין יסייע לכם לסיים את הנישואים ובמקרים רבים סיוע של איש מקצוע מאפשר ניטרול הרגשות המעורבים בהליך קשה זה –  בני הזוג יכולים לפנות לעורך דין משותף וכך יחסכו בזמן ובעלויות.

התרת נישואין

כאמור מעלה, זוג יהודי אשר נישא, בין אם בנישואים דתיים ובין אם בנישואים אזרחיים, ומבקש עתה להתגרש, יהיה עליו לפנות אל בית הדין הרבני, זאת גם אם נישא הוא בטקס אזרחי.

אולם, כאשר אחד מבני הזוג אינו יהודי, בית הדין הרבני אינו מכיר בנישואים הללו ועל כן לא ניתן יהיה לפנות אליו על מנת לקבל גט. במצב זה, ההליך הרלוונטי הוא התרת נישואין, הליך המתקיים בבית המשפט לענייני משפחה.

על בני הזוג להגיש בקשה בכתב בצירוף המסמכים הרלוונטיים, כאשר בדומה לכל הליך גירושין, מומלץ מאוד גם במקרה זה, לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה, אשר ינסח את הבקשה וייצג את בני הזוג בדיון.

הסכם גירושין

מלבד קבלת הגט עצמו, הליך הגירושין כולל גם סוגיות שונות אשר יש להכריע בהן: משמורת ילדים, דמי מזונות ילדים וחלוקת הרכוש. אלו מעוררות במקרים רבים מחלוקות קשות בין הצדדים, אשר מובילות למאבק משפטי ממושך ומייגע.

על מנת להימנע מסכסוך משפטי בין כותלי בית המשפט, אשר גוזל זמן יקר וכרוך בהוצאה כספית כבדה, בני הזוג יכולים להגיע להסכמות הדדיות בנושאים הללו ולעגן אותן במסגרת הסכם גירושין.

ההסכם יכלול את כל הנושאים העומדים על הפרק בשל פרידת בני הזוג וייתן מענה למגוון סיטואציות, על מנת להימנע מסכסוך עתידי בין הצדדים, למשל, על רקע של משמורת הילדים. משנחתם הסכם גירושין, יוגש הוא לאישור בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני ויקבל תוקף של פסק דין.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!