רישיון נהיגה בין-לאומי

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

מדינות רבות בעולם מכירות ברישיון הנהיגה הישראלי. ניתן לנהוג עם רישיון כזה במרבית הארצות באירופה, אוסטרליה וארצות הברית, אולם, גם במחוזות אלו תוקף הרישיון לא יעלה על תקופה של שנה אחת.

חלקן תאשרנה נהיגה בשטחן לתקופה של שלושה חודשים, מרגע הכניסה למדינה, ואחרות לפרק זמן של חצי שנה. יש ארצות שניתן יהיה לנהוג בהן עם רישיון ישראלי במשך שנים עשר חודשים.

לעומת זאת, במקומות רבים אחרים אין אפשרות לנהוג בכלי רכב כלשהו ללא רישיון נהיגה בינלאומי. לכן, חשוב להצטייד בו כאשר יוצאים לטיול בחו"ל. גם שהייה ארוכת טווח (לצורך עבודה או לימודים, למשל) במדינות שבהן יש לישראל הסכמי נהיגה משותפים, תהיה כרוכה בהצטיידות ברישיון בינלאומי, מאחר ותוקפו, במדינות אלה, לא יעלה על שנים עשר חודשים לכל היותר, כפי שצוין לעיל.

חשוב להדגיש כי גם במדינות המכירות ברישיון הנהיגה הישראלי, קיימים גופים, כמו חברות השכרת רכב וכדומה, שאינם מודעים לכך שמדינתם מכירה בו ומאפשרת לנושאים אותו לנהוג בכבישיה. במקרים כאלה רישיון הנהיגה הבינלאומי ימנע טרדות ובעיות בירוקרטיות אחרות.

רישיון נהיגה בין-לאומי

תנועה בינלאומית בדרכים

בשנת 1949 נחתמה בג'נבה אמנה הקובעת מסגרת מאוחדת לרישיונות נהיגה בינלאומיים המונפקים במדינות השונות. מאוחר יותר, בשנת 1968 נחתמה אמנה נוספת בוינה. המטרה שעמדה מאחורי הרעיון, הייתה שיתוף פעולה ויצירת מנגנוני פיקוח וחילופי מידע בין מדינות העולם בכל הקשור לתנועה בדרכים. רוב הארצות בעולם, ובתוכן ישראל, חתמו על שתי האמנות וחלקן רק על אמנת ג'נבה.

מתוקף אמנות אלו מונפק בארץ רישיון הנהיגה הבינלאומי. הוא מקנה לישראלי השוהה בחו"ל את האפשרות לנהוג בכלי רכב בהתאם לדרגות הרישיון שלו ובצמוד לרישיון ישראלי בתוקף.

מדינות שלא חתמו על שתי האמנות אינן מאפשרות לנהוג בשטחן כאשר הנהג אינו מצויד ברישיון נהיגה בינלאומי. יפן, לדוגמה, היא אחת מהמדינות שחתמו רק על אמנת ג'נבה. לכן, כל מי שרוצה לנהוג בכבישיה חייב להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי בטרם ייסע לשם.

הנפקת רישיון נהיגה בינלאומי

רישיון נהיגה בינלאומי מונפק במקומות המורשים לכך ברחבי הארץ, ביניהם ממס"י, טלדור ורשות הדואר. בעת ביצוע התהליך יש להצטייד ברישיון נהיגה ישראלי בתוקף ובתמונה עדכנית. בתחנות ההנפקה ייבדקו האם קיימת תמונה של המבקש במאגר של משרד התחבורה ורק לאחר מכן יעניקו לו את המסמך המיוחל.

ניתן להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי גם באמצעות שליח שיצטייד בצילומים של התעודות המקוריות, במצבים שהמבקש עצמו שוהה בחו"ל. עליו להביא עמו בנוסף ייפוי כוח חתום המאשר לו לבצע את הפעולות הנ"ל בשמו של המבקש.

רישיון הנהיגה הבינלאומי המונפק בישראל תקף למשך שנה אחת ומוכר בכמאה שבעים וחמש מדינות ברחבי העולם. עלות הנפקתו משתנה בהתאם למקום אליו פונים. מדובר בסכום זניח הנע בין שישה עשר לשלושים שקלים.

נהיגה ללא רישיון בינלאומי

בארצות שאינן מכירות ברישיון הישראלי חל איסור לנהוג ללא רישיון נהיגה בינלאומי. הדבר מנוגד לחוק ומשמעותו היא שהנוהג בכלי הרכב עושה זאת ללא רישיון נהיגה כלל. ההשלכות לכך עלולות להיות הרות אסון כשמדובר, חלילה, בתאונת דרכים בה מעורבים נפגעים.

מאחר והנפקת רישיון בינלאומי אינה עולה ממון רב וכמו כן התהליך כולו הינו פשוט ולא נמשך זמן רב, מומלץ, לפני כל יציאה לחו"ל, למדינות שבהן נדרש רישיון בזה, לגשת לאחת מתחנות ההנפקה ולעשות זאת.

אפילו אם המחשבה לנהוג בחו"ל במשך הטיול או החופשה לא נשקלה בכלל, לא ניתן לדעת בוודאות אם אפשר יהיה לעמוד בפיתוי כאשר תיווצר הזדמנות או יהיה בכך צורך.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!