עלות חתונה אזרחית

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

עלות חתונה אזרחיתבשנים האחרונות, עולה הדרישה של לא מעט גורמים – בין אם זוגות חד מיניים, זוגות מעורבים או כאלה שלא מעוניינים להתחתן על פי ההלכה המסורתית – להתחתן בחתונה אזרחית.

הבעיה היא שבישראל של 2014, הדבר עדיין אינו אפשרי, מה שמצריך מבני הזוג לטוס לאחת ממדינות העולם שמאפשרות חתונה אזרחית, ולקיים שם את הטקס. כך מעצם התהליך הזה, ברור מדוע סביר שהוא יצריך עלויות כלכליות שאינן מבוטלות כלל וכלל. על מה בעצם נדרש לשלם? והאם קיימים הבדלים בין המדינות השונות? אנחנו נתייחס כאן לשאלות אלה ואחרות.

המשתנים שמרכיבים את סוגיית המחיר

חתונה אזרחית, מטבע הדברים, כרוכה בלא מעט צעדים שנדרש לבצע, רבים מהם דורשים מחיר כלכלי של ממש. ראשית, יש להתייחס לסוגיה הבירוקרטית, כלומר, לכל אותם מסמכים ואשרות שנדרש להנפיק. הקושי הכלכלי כאן נובע בעיקר מעלויות תרגום המסמכים לשפה המדוברת במדינת היעד, כמו גם חתימת הנוטריון הנדרשת לצורך הגדרת התוקף של המסמכים.

לאחר מכן, נדרש, איך לא, להגיע למקום החתונה הלכה למעשה. הדבר מוסיף למחיר כמה מאות דולרים עבור הטיסה, כמו גם הוצאות עבור לינה (לרוב שני לילות יספיקו), אוכל ונסיעות במדינת היעד.

לא מעט זוגות בוחרים לשלב את הליך החתונה עם טיול לכל דבר ועניין, וחלקם אפילו מצהירים מראש שהם עורכים, מיד לאחר החתונה, את ירח הדבש שלהם. הדבר מונע אמנם הזמנת טיסה נפרדת לירח הדבש, אך מייקר את מחיר הנסיעה.

ראוי להתייחס גם לטקס החתונה עצמו. הגם שההליך המקובל במרבית המדינות כרוך בסכום של כמה מאות דולרים, בני הזוג בוחרים, כיאה לרגע המאושר בחייהם, להשקיע לא מעט כספים בארגון הרגע הזה. הכלה עוטה שמלה, והבעל חליפה יוקרתית, כשגם נושא האיפור, עבור הנשים, לא נותר יתום. לכך מוסיפים לרוב את עלות השירותים של צלם שיתעד את הרגע המאושר הזה. יש זוגות הבאים עם צלם עוד מהארץ, אך רבים אחרים פונים לבעל מקצוע במקום בו ייערך הטקס.

ההבדלים שבין המדינות

לכל מדינה ומדינה המאפשרת חתונה אזרחית, חשוב להדגיש, מדיניות שונה ביחס לסוגיה. כתוצאה מכך, ההליך שבני הזוג עוברים הוא שונה לחלוטין, וכך גם ההוצאות שנדרשות מהם.

מבחינה השוואתית, ניתן להצביע על כך שצ'כיה (פראג) וקפריסין נחשבות, בנקודת הזמן הנוכחית, למדינות בהן הליך החתונה האזרחית נחשב לפשוט יחסית, והעלויות הכרוכות בו נמוכות. ביעדים נפוצים אחרים לנישואין אזרחיים, דוגמת ברלין או ניו יורק, ההליך נחשב ליקר יותר.

כמובן שמעבר להבדלים הנוגעים לטקס עצמו, לא ניתן להוציא מהמשוואה גם את עלות כרטיס הטיסה: מהסיבה הזו, ברור מדוע חתונה אזרחית בארצות הברית תהיה יקרה בעשרות אחוזים מאשר זו הנערכת באחת ממדינות הים התיכון, או אפילו באירופה. מבחינת עלויות המחיה, ניתן להצביע גם כן על יתרון של פראג וקפריסין, בהן המחירים עבור לינה, אוכל וכיוצא בזה נוטים להיות זולים בכל קנה מידה.

תמיד אפשר להיעזר במומחים

חשוב לתת את הדעת, על כך שיש כיום גופים שונים בישראל האחראיים על ההליך כולו מטעם בני הזוג, ומציעים להם, תמורת כמה מאות יורו (סכום מקובל מתחיל מכ-500 יורו), חבילת נישואין מלאה, הכוללת כרטיסי טיסה, בית מלון והעברות אליו, תרגום מסמכים וחתימת נוטריון, הצמדת נציג מקומי שילווה אותם, עלות הטקס עצמו, עדים לטקס, תשלום אגרות וכיוצא בזה. הדבר מקל מאד על ההתנהלות של בני הזוג, גם אם מייקר לרוב את הסכום שבני הזוג נדרשים להוציא על מנת לממש את אהבתם בפועל.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!