חתונה לא דרך הרבנות

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה
להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

גם לך מגיע חתונה ונישואין! צרו קשר עוד היום!

חתונה לא דרך הרבנותחתונות אזרחיות מיועדות לכל המעוניינים בהן, והן הופכות יותר פופולריות בישראל בשנים האחרונות. עם זאת, יש הבדל משמעותי בין חתונה אזרחית לחתונה ברבנות, כאשר חתונה לא דרך הרבנות תצריך ממכם נסיעה למדינה זרה.

חתונה אזרחית אינה מאושרת על ידי המדינה או הרבנות בישראל, נערכת בחו"ל לרוב ואינה כרוכה בטקס דתי כלשהו. חתונה אזרחית נקראת גם חתונה לא דרך הרבנות, בעוד שזו יכולה להתקיים במדינות רבות בעולם לרבות פורטוגל וקפריסין, צ'כיה ועוד. ובימינו, ישראלים בוחרים יותר ויותר בטקס אזרחי בחו"ל בגלל קלות התכנון והעלות הנמוכה של הטקס. בתוך כך, חתונה אזרחית בחו"ל היא חתונה המוכרת על ידי המדינה ולא על ידי מוסד דתי. עם זאת, כאשר אתם מסיימים עם טקס החתונה האזרחית ושבים לישראל, אתם תצטרכו להירשם במשרד הפנים (במרשם האוכלוסין) בתור זוג נשוי.

יתרונות וחסרונות של חתונה לא דרך הרבנות

חתונה לא דרך הרבנות נקראת גם חתונה אזרחית, והיא מהווה אלטרנטיבה לחתונה ברבנות הראשית בישראל. הטקסים שונים מאוד ברוב ההיבטים, וחשוב מאוד להכיר את ההבדלים בין סוגי הטקסים האלו. ראשית, תעודת הנישואין מונפקת על ידי המדינה בה התחתנתם ולא על ידי המוסד הדתי-רבני בישראל.

שנית, אתם צריכים להגיש תביעת גירושין במדינה זרה, אם דברים לא מסתדרים עם בן / בת הזוג לאחר החתונה בטקס אזרחי בחו"ל. בתוך כך, חלק מהאנשים מעדיפים להתחתן בישראל כדי להימנע מטרחה עתידית, אם חלילה הקשר לא יצלח בין בני הזוג.

נישואין אזרחיים חד מיניים בחו"ל – מוכרים בישראל?

בהקשר דתי, נישואים הם אירוע חשוב המתרחש בין שני אנשים. עם זאת, בעולם המודרני, נישואים לא תמיד מבוססים על דת ולפעמים הם יכולים להיות בין שני אנשים בני דתות שונות או אפילו לא דתיים. בשורה התחתונה, חלק נכבד מהזוגות המתחתנים לא מרגישים שהם צריכים להתחייב אחת לשנייה תחת חופה בטקס דתי.

לנישואים דרך הרבנות מספר יתרונות כמו הכרה במדינה, מעמד משפטי וזכויות מסוימות כמו ירושה. עם זאת, לנישואים באמצעים אזרחיים יש חסרונות מסוימים כמו אי הכרה על ידי המדינה ואי מעמד חוקי בחלק מהמקרים ועבור חלק מהמתחתנים במדינות מסוימות.

נישואין אזרחיים חד מיניים בחו"ל – מוכרים בישראל?

בעבר וגם כיום, ישראלים רבים לא הורשו להינשא דרך הרבנות. הם נקראים מסורבים לחיתון, וכתוצאה מכך נאלצו להתחתן מחוץ לישראל או בנישואים אזרחיים בחו"ל. הסיבה לכך היא שרק ליהודים מותר להתחתן דרך הרבנות, בעוד שזוגות חוד מיניים גם הם אינם מורשים לחיתון.

עם זאת, מכיוון שישראל מכירה כעת בנישואים חד מיניים, אנשים יכולים לבחור להתחתן בחו"ל ולהיות מוכרים בישראל בתור זוג נשוי. אז אם כך, התשובה היא כן, מדינת ישראל אכן מכירה בזוגות חד מיניים אשר התחתנו בחו"ל בחתונה אזרחית (חתונה לא דרך הרבנות).

מה השלבים בתכנון חתונה אזרחית בחולמה השלבים בתכנון חתונה אזרחית בחו"ל

הצעד הראשון בתכנון חתונה אזרחית בחו"ל הוא לזהות איזה סוג חתונה אתם מחפשים. בעוד שבישראל ישנם שני סוגי חתונות: חתונה ברבנות וחתונה אזרחית, בחו"ל קיימים טקסים שונים המשתנים בהתאם למדינה שבה תרצו להתחתן. בתוך כך, תכנון טקס אזרחי בחו"ל יכול להיות חוויה מרגשת ומתגמלת. חשוב, עם זאת, לזכור כי ישנם שלבים רבים הכרוכים בתכנון חתונה לא דרך הרבנות – בחו"ל.

כאמור, הצעד הראשון הוא להחליט איזה סוג של טקס אתם רוצים ובאיזו מדינה אתם מעוניינים להתחתן בטקס חתונה אזרחית. זה המקום שבו אתם צריכים להחליט אם אתם רוצים טקס מסורתי או לא מסורתי. לאחר מכן, עליכם לברר אם המדינה בה אתם מתכננים את החתונה שלכם תאפשר נישואים חד מיניים, אם יש למדינה דרישות מיוחדות כלשהן לתעודת הנישואין ואם יש חוקיות אחרת שצריך לקחת בחשבון לפני שהטקס יכול להתקיים. בנוסף לשלבים אלו, חשוב גם לשקול איזו קבלת פנים אתם רוצים, וכמה זמן יש לכם לתכנן את האירוע לפני שיום החתונה שלכם מגיע.

חתונה לא דרך הרבנות היא הזדמנות לטייל בעולם

אם אתם מתכננים חתונה לא דרך הרבנות בחו"ל, למה לא לנצל את הזמן עבור טיול או ירח דבש אפילו? ישנן מדינות שונות שניתן לחוות בהן את נופש החלומות שלכם במחירים אטרקטיביים מאוד. למשל, צ'כיה או קפריסין, פורטוגל ועוד.

אנשים רבים מנצלים את שהותם בחו"ל עבור ירח דבש, אליו תוכלו לצאת בשנייה שהחתונה האזרחית מסתיימת. עם תקציב ידידותי, נופים מרהיבים וכל מה שאתם רק צריכים, ירח הדבש שלכם קרוב מתמיד אם מתחתנים בחו"ל.

כיצד להקל על תהליך חתונה לא דרך הרבנות?

קודם כל, צרו קשר עם הקונסוליה או השגרירות המקומית של המדינה שבה אתם עומדים להתחתן בחתונה אזרחית. לפיכך, אם אתם מעוניינים להתחתן בפורטוגל, קפריסין, צ'כיה וכולי, פנו לשגרירויות של המדינות האלו זאת, כדי לברר אם הם יכולים לעזור לכם עם בקשת רישיון הנישואין שלכם.

כמו כן, תוכלו לנסות לבדוק אילו טפסים ומסמכים צריך להנפיק עבור חתונה אזרחית באותה מדינה בה תתחתנו. אם אתם לא מצליחים להשיג את השגרירות, פנו לעורך דין שיוכל לברר אילו מסמכים תזדקקו עבור הנישואים, כגון תעודות לידה ודרכונים, תעודת גירושין אם אתם גרושים, מסמכים המעידים על אזרחות זרה אם יש כאלו ועוד.

צריך עו"ד עבור חתונה אזרחית בחו"ל?

מדוע חשוב לקבל סיוע מאת עורך דין כאשר רוצים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל? ובכן, כאשר רוצים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל, חשוב להבין שהחוק משתנה ממדינה למדינה ויש לכך השלכות רבות על האופן שבו התהליך שלכם יתנהל. לעורך דין יש ניסיון בחתונות אזרחיות בחו"ל והוא יכול לספק לכם מידע למה לצפות. זה גם מאוד עוזר, שעורכי הדין מכירים את הפרטים הקטנים של החוק במדינת היעד שלכם.

קבלת עזרה מעורך דין כאשר אתם רוצים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל חשובה משתי סיבות עיקריות. האחת היא, שעליכם להצטייד בכל המסמכים הנדרשים לחתונה שלכם, כגון תעודת לידה, דרכון וכו'. ואם אתם מתקשים להנפיק את המסמכים הרלוונטיים, עורך דין יוכל לסייע לכם בבירוקרטיות הנלוות להנפקתם, איתורם וכולי. שנית, עליכם לדעת את הנהלים שתצטרכו לבצע לאחר הנישואין כדי להיות מוכרים על ידי הרשויות בישראל. וגם בכך, עורך דין יוכל לסייע לכם רבות.

מדוע סיוע של נוטריון חשוב גם כן?

למה חשוב לקבל סיוע של נוטריון כאשר רוצים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל? על מנת להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל, תצטרכו למצוא מישהו בעל תעודת נוטריון או לקבל סיוע מאת עורך דין המספק שירותי נוטריון. הטעות הנפוצה היא לחשוב שהרבנות תעזור לכם בתהליך הזה של תרגום מסמכים והנפקתם. עם זאת, לרבנות אין סמכות שיפוט על נישואים אזרחיים והיא אינם יכולה לפקח על כך.

בפועל, נוטריון הוא עורך דין המוסמך על פי חוק להעיד ולאשר חתימה על מסמכים מסוימים, כולל מסמכים משפטיים הנדרשים בעת שמתחתנים בטקס חתונה לא דרך הרבנות. תפקידו של נוטריון כולל עדות חתימות, אישור מסמכים ומתן ייעוץ כיצד להגן על זכויות לקוחותיו. במילים אחרות, נוטריון הוא אדם המאשר את אמיתות המסמך הזה או האחר.

מורד עיסא
מורד עיסא

מייסד ומנהל המרכז לחתונות אזרחיות בישראל. מורד מגיע עם ניסיון עשיר בתחום, ליווה אלפי זוגות בתהליך חתונה אזרחית, עובד באופן מקצועי עם עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים

ניווט מהיר חזרה:

חתונה אזרחית בלי לטוס ובלי לצאת מהבית

במשך שנים רבות נחשבה קפריסין ליעד הקלאסי של ישראלים המעוניינים בחתונה אזרחית מכל סיבה שהיא. העלות היחסית הנמוכה של רישום נישואין בקפריסין, יחד עם הקרבה של האי למדינת ישראל, הפכו את קפריסין לבירת החתונות האזרחיות של ישראל. כיום ניתן לטוס, להתחתן ולחזור לארץ באותו יום.

לאחרונה נפתחה גם אופציה נוספת נוחה ומהירה- חתונה באופן מקוון (אונליין) ארה"ב, פיתרון נוח, מהיר ויעיל לחתונה אזרחית ללא צורך לטוס לחו"ל ואפילו ללא צורך לצאת מהבית!

100% חוקי ומוכר רישמית

מתאים לכולם, בכל מקום

חתונה דיגיטלית מהירה

להרשם כנשואים בלי לעבור ברבנות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!